Darmowa dostawa na terenie Polski

Zwroty i reklamacje

Zwroty i Reklamacje

Zanim dokonasz zwrotu lub zgłosisz reklamację – skontaktuj się z nami!

Przed dokonaniem zwrotu lub zgłoszeniem reklamacji prosimy o wcześniejszy kontakt z naszym zespołem obsługi klienta, aby usprawnić proces oraz ustalić szczegóły odbioru lub przesyłki:
📧 kontakt@saltywood.pl
📞 511 220 800


Zwroty – odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Prawo odstąpienia od umowy

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem).


Brak możliwości odstąpienia od umowy – produkty personalizowane

Zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów nieprefabrykowanych, wykonanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, np. w przypadku tężni solankowych personalizowanych kolorystycznie (RAL).

Produkty personalizowane (indywidualny kolor RAL) nie podlegają zwrotowi ani wymianie, z wyjątkiem sytuacji wynikających z rękojmi lub gwarancji.


Warunki zwrotu towaru

Aby zwrot został przyjęty, produkt musi znajdować się w stanie nienaruszonym, niewykazującym śladów użytkowania wykraczających poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

„Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”
(art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta).


Sposób zwrotu i zabezpieczenie przesyłki

Zwrot towaru powinien nastąpić w takiej samej formie, w jakiej został dostarczony. Jeżeli produkt był dostarczony na palecie (np. tężnie solankowe), również zwrot powinien być zrealizowany w formie przesyłki paletowej, co gwarantuje bezpieczeństwo towaru podczas transportu.

„Konsument odpowiada za należyte zapakowanie i zabezpieczenie towaru przeznaczonego do zwrotu; sposób opakowania i przewozu towaru przeznaczonego do zwrotu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.”

Prosimy o staranne zabezpieczenie zwracanego produktu. W przypadku nieodpowiedniego zabezpieczenia, mogą powstać uszkodzenia, za które odpowiada Konsument.


Koszty zwrotu

Koszt odesłania zwracanego towaru ponosi Konsument. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.


Zwrot środków

Po otrzymaniu i sprawdzeniu zwróconego produktu, zwrócimy środki w terminie do 14 dni kalendarzowych na wskazany przez Konsumenta rachunek bankowy.

Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy z powrotem.


Reklamacje – wady towaru i niezgodność z umową

Podstawa reklamacji

Jeżeli zakupiony towar jest wadliwy, niezgodny z umową lub uległ uszkodzeniu w trakcie dostawy, masz prawo do złożenia reklamacji.
Reklamacje rozpatrujemy na podstawie:

  • rękojmi (zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego),
  • gwarancji producenta.

Jak zgłosić reklamację?

Reklamacje możesz zgłosić:
📧 kontakt@saltywood.pl
📞 511 220 800

W zgłoszeniu prosimy o podanie:

  • numeru zamówienia,
  • imienia i nazwiska zamawiającego,
  • opisu wady lub problemu,
  • zdjęć dokumentujących wadę (jeżeli to możliwe).

Po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia dalszego postępowania, w tym ewentualnego odbioru towaru.


Termin rozpatrzenia reklamacji

Reklamacje rozpatrujemy w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia. O wyniku postępowania reklamacyjnego poinformujemy Cię drogą mailową lub telefoniczną.


Wysyłka towaru reklamowanego

Jeżeli reklamacja wymaga zwrotu towaru do naszej siedziby, należy go odpowiednio zabezpieczyć.
Towary wielkogabarytowe, dostarczone na palecie, powinny być odesłane w tej samej formie – w przesyłce paletowej.

Koszt transportu w przypadku uznanej reklamacji ponosi sprzedawca. W przypadku reklamacji niezasadnej, koszt przesyłki zwrotnej ponosi Konsument.


Gwarancja

Wszystkie nasze produkty objęte są 12-miesięczną gwarancją producenta, z wyłączeniem uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy użytkownika.

Gwarancja nie obejmuje:

  • uszkodzeń powstałych wskutek niewłaściwego montażu lub użytkowania,
  • zaniedbań w konserwacji,
  • naturalnego zużycia materiałów eksploatacyjnych.

Kontakt w sprawie zwrotów i reklamacji

📧 kontakt@saltywood.pl
📞 511 220 800